"פרסום אפקטיבי" זה כמו לדבר עם החבר הכי טוב שלך

 

"פרסום אפקטיבי" זה כמו שיחה עם החבר הכי טוב שלך. יש לכם את השפה שלכם, אתם מדברים על מה שמעניין אתכם ותמיד רק כשמתאים לכם. עידן הרשתות החברתיות והיכולת שלנו לעשות שימוש במידע העצום שהן אוגרות על המשתמשים שלהן, מאפשר לנו לדבר עם לקוח הקצה שלנו בדיוק כך – בשפה שלו, על מה שמעניין אותו ורק כשמתאים לו.

הפרסום האפקטיבי מתאפשר בעידן הזה כפי שלא ניתן היה לנקוט בה בעבר. היכולת שלנו כמפרסמים לאתר במדויק את קהלי היעד לנו ולבחון כיצד הם מגיבים כמעט בזמן אמת הינה חסרת תקדים, ותוצאותיה מאפשרות ללקוח תקציבים מצומצמים יותר ונגישות רבה יותר לקהלים המותאמים לו בזמן ובמקום הנוחים להם.

הקמפיינם בגישת הפרסום האפקטיבי מתאפיינים בגישה "רזה" ולא רהבתנית. במילים אחרות – פרסום אפקטיבי – נועד למתן מענים מיידיים ומדויקים לצרכי הלקוח. אמצעי הפרסום והשיווק הננקטים ב"פרסום אפקטיבי" מדידים וניתנים לבחינה מתמדת.

אנחנו בגוד וואן מיומנים בניהול קמפיינים אפקטיביים מוקפדים ומדויקים המשרתים את צורכי הלקוח ומופנים באופן מפולח לקהלי היעד שלו ומביאים בחשבון הן את יעדיו של הלקוח והן את מגבלות התקציב שבהן הוא נתון.

הפרסום הכי אפקטיבי הוא פרסום מבוסס קהלים (DATA)

עולם השיווק כולו, ובכללו עולם הפרסום, הולך ומתמקד בעבודה לפי קהלים. ארגונים רבים הגיעו למסקנה שלאתר בכל פעם מחדש אותו לקוח ולספר לו מחדש אותו הסיפור הוא תהליך בזבזני, משמים ולעתים אף מרחיק לקוחות פוטנציאליים. תחת זאת ניתן לאתר את לקוחות הקצה המרוצים והמעוניינים, לשמרם ולהציע להם הצעות שיעניינו אותם. מבחינת אותם ארגונים זו משימת שיווק חדשה בעלת עדיפות גבוהה. בעגה המקצועית היא נקראת "יצירת DATA", איסוף נתונים מרוכז של קהל הלקוחות הקיים ואפיונם באופן פרסונלי ופרטני. לחברות ולארגונים רבים יש היכולת לאתר את קהל הלקוחות הישירים ולהוסיף על כל אחד מהם פרטים מזהים ומאפיינים כדי לדייק את זהות לקוח הקצה ולאתר את צרכיו, הרגליו והעדפותיו.
פעילות פרסום מבוססת קהלים נחלקת לשלושה חלקים.

החלק הראשון הוא יצירת קהלים חדשים.
מערך שיווק ופרסום במאה ה-21 לא יכול להרשות לעצמו לפעול ללא איסוף מתמיד ובלתי פוסק של לקוחות חדשים. היכולות הטכנולוגיות וחכמת השיווק המתחדשת מלמדות אותנו בעת הזו לאסוף כל העת את הלקוחות החדשים ולהוסיפם אל הקיימים וכך ליצור DATA הולכת וגדלה. מובן שפעילות כזו המתקיימת ביעילות מביאה לניהול נבון, "רזה", חכם ומניב של קמפיין, פרסומים ואקטים שיווקיים.

החלק השני הוא אפיון הקהלים הקיימים.
קיומה של DATA משול לקיומם של מצרכי היסוד להכנת עוגה. אם חסרים המתכון הנכון והוראות ההכנה המדויקות העוגה עלולה לצאת לא מוצלחת, שלא לומר לא אפויה ומזיקה לבריאות. DATA יש לנהל נכון, ברגישות ומתוך אסטרטגיות שיווק ופרסום מובנות.
לאחר וידוא קיומה של DATA נרחבת אנו נערכים לפעילות עומק בתוך הנתונים באמצעות אנליזה אמפירית:
ראשית, נוודא שנתוני הבסיס על אודות כל רשום יהיו מלאים ונכונים.
נוסיף פרטים נוספים ככל שנוכל, פרטים שיסייעו לארגון לפעול מול אותו לקוח קצה.
נייצר מערכת שיחה מתמשכת ומתוחכמת שתגרום מעצם קיומה לאסוף פרטים נוספים.
ננתח לאורך כל מערך ה-CRM אפיונים של קבוצות כדי לייצר פעילות שיווק דומות לקהלים בעלי קווי דמיון ביניהם.

החלק השלישי הוא שימור הקהלים והגברת נאמנותם.
שימור ה- DATA ויצירת נאמנות של הלקוחות אל המותג/ הארגון/ החברה הם תורה בפני עצמה. ככל שה- DATA גדלה ועמה יכולת הארגון לאסוף על כל פרט בה מידע רב יותר, כך ניהול ה- DATA ושימורה הופכים למורכבים יותר. יתרה מזאת, מידע רב שלא נעשה בו שימוש הופך לאבן שאין לה הופכין וניצב במערכת ללא צורך. חכמת השיווק בעת הזו היא להפוך את המידע הרב והפרסונלי לכלי פרסום, שיווק ומכירות היודע לפעול מול כל לקוחות הקצה בעת ובעונה אחת, בין אם מספרם נאמד באלפים, בעשרות אלפים ואף במאות אלפים. לטובת משימה ניתן לייצר מכניזם של שיח שוטף עם הלקוחות ו/או המתעניינים תוך מתן ערך בכל נקודת השקה של שיח.

חצי עיגול