סושיאל מדיה – אם אתה לא שם אתה לא קיים

סושיאל  מדיה (המדיה החברתית) היא דינמית ומשתנה ללא הרף. האלגוריתם שהכתיב גישה מסוימת למשך מספר חודשים יכול להשתנות לבלי הכר ולתבוע מאיתנו, מומחי הסושיאל שינוי גישה. במילים אחרות – קצב החיים המטורף שהביאו לעולם את הרשתות החברתיות גם מתקיים באופן בו הן מנוהלות ומשתנות. לא רק האלגוריתם משתנה גם אופנות משתנות, טרנדים והדיברות הלא כתובות של עשה ואל תעשה.

היה "כדאי" היום "צריך"

לקוחות רבים מגיעים אלינו מתוך אמונה שפעילות בטיקטוק או באינסטגרם תביא לזרימה של לקוחות ואפילו מכירות. זה נכון אבל לא תמיד באופן ישיר ומיידי. הפעילות ברשתות החברתיות נדרשת היום בראש ובראשונה כי "אם אתה לא שם אתה לא קיים". את הסלוגן הזה טבעה, אגב, "דפי זהב" בזמנים ש"דפי זהב" היה ספר הטלפונים העסקי של ישראל. עסק שלא נכלל  בו  לא ניתן היה לאיתור וליידוע. כך גם היום – אם גוף לא נוכח ברשתות החברתיות, הוא נחשב למעשה כבלתי קיים עבור לקוחות הקצה, הסיבה לכך היא שברשתות החברתיות רגילים לקוחות הקצה לפגוש את המותגים והשירותים שהם צורכים. בנוסף לעצם הנוכחות חשוב גם להקפיד על האופן שבו היא מתקיימת. נוכחות ברשתות חברתיות נדרשת להיות רלוונטית הן מבחינת הנרטיב של הלקוח והן מבחינת התאמת המסר למדיום בו הלקוח עושה שימוש (מסר שיובא באמצעות סרטון טיקטוק יראה שונה מפוסט בפייסבוק או באינסטגרם או מהסרטון שנפיץ ביו טיוב.

פעילות סושיאל = עוצמת המותג

פעילות הסושיאל היא ביטוי נוסף לעוצמת המותג, לערכי המותג ולנרטיב שהוא מוביל בכלל או בקמפיין השיווקי/פרסומי/תקשורתי בפרט. הפעילות בסושיאל מייצרת דרך נוספת לשיח דו כיווני של המותג עם לקוחות הקצה שלו. במקום לדבר על כמה המותג קשוב ללקוחותיו הוא יכול פשוט להקשיב. הרשתות החברתיות מאפשרות היום שיח בלתי אמצעי עם לקוחות הקצה בזמן שנח להם ובכל נושא שבאמת מעסיק אותם לגבי המותג.

Timing is everything 

 משפט שהפך כמעט לפיתגם. ככל שהוא שחוק הוא נכון, בעיקר בכל האמור בפעילות המקצועית ברשתות החברתיות. פעם מנהל סושיאל היו ממליצים על שעות וימים לפרסום יש כאלו שמחזיקים בטענה גם בעת הזו ואף מכוננים קמפיינים שלמים לפיכך,  אולם האמת היא שצרכני סושיאל צורכים את התוכן כל יום ובמשך כל היום. סוגית התזמון חשובה אולם לא ניתן לאמוד אותה כללית בימים ובשעות. כמו כל דבר בחיים, כך גם בסושיאל – כל קהל פועל באופן אחר, מגיב אחרת וצורך את המדיה באופן שונה. קביעת התזמון הנכון כרוכה באפיון קהלי היעד ודיוק דרכי צריכתם את הרשת.

Video is the king

ודאו הוא המלך הבלתי מעורער של התוכן בעת הזו ולכל מדיום יש אופן הוידאו שפועל בו טוב יותר. וידאו ליוטיוב יראה שונה מזה של פייסבוק או אינסטגרם,  ולטיקטוק (כמו לדרבי) יש חוקים משלו. אנחנו בגוד וואן חיים רשתות חברתיות נושמים אותם ומכירים היטב מה עובד היכן, איך וכאמור אפילו מתי.

חצי עיגול