העולם שייך למי שמספר את הסיפור טוב יותר

וולט דיסני אמר פעם שהעולם שייך למי שמספר את הסיפור טוב יותר. הוא התכוון לאיכות הסיפור ולהיותו מרתק, מעניין ובעיקר מחובר לחיים של קהל היעד. היום משפט זה מקבל תוקף נוסף כאשר הביטוי "טוב יותר" מצריך גם ניהול נכון של הסיפור ושל הנרטיב שלנו בשיח הציבורי. לשם כך נדרשת תקשורת אסטרטגית הלוקחת בחשבון את ריבוי המידע ונגישות הציבור לכלל המידע (האמיתי והשקרי)

התנהלות תקשורתית נכונה יכולה להביא לחשיפה המונית של מסר או רעיון בכל נושא ולהביא למפרסם הישגים רבים כמעט ללא כל תמורה כספית. זהו למעשה פרסום אפקטיבי – כמעט בחינם. מאידך, התנהלות שאינה מדויקת או נכונה, יכולה להביא לנזק של ממש לכל ארגון או אדם פרטי שלא תיכנן את מעשיו בקפידה ושקל קודם לכן את השלכותיהם. אסטרטגיה תקשורתית מחייבת דיוק מוקפד של מה נאמר היכן ומתי.

אסטרטגיה היא לא פחות מאידאולוגיה עבורנו. אנו פועלים בכל נושא מקצועי מתוך גישה אסטרטגית מובנית.
לכל נושא שבו אנו עוסקים אנו מקדימים חשיבה רחבה וכוללת ובונים עבור לקוחותינו תכנית אסטרטגית בהירה. לאחר שהלקוח מאשר את האסטרטגיה שהוגשה לו, אנו מייצרים תכנית עבודה סדורה הפועלת על ציר זמן מוסכם, ובה אנו מציינים גם "אבני דרך" מדידות לווידוא ההצלחה.

אסטרטגיה תקשורתית נשענת תמיד על המטרות והיעדים אותן הגדיר הלקוח. היא מנסחת באופן בהיר את יעדיו ואת השינוי המהותי או התדמיתי המבוקש על ידו. תכנית הפעולה תחל תמיד בניתוח יסודי של יתרונות הלקוח וחולשותיו, אלו הקיימים בפועל לצד אלו הנתפסים על ידי הציבור. אסטרטגיה תקשורתית נשענת על שמונה מרכיבים:

יוזמה

קיומו הציבורי של כל גוף או ארגון (ציבורי, ממשלתי, מסחרי או פרטי) נע רק על אחת משתי החלופות הבאות: תגובה או יוזמה. הגררות למצב תגובה בלתי פוסק מתגלה עד מהרה כטקטיקה הרסנית ברמה הציבורית, הן עבור צרכיו השיווקיים של הלקוח והן עבור צרכיו התקשורתיים, התדמיתיים והמותגיים.
אנו מבנים תמיד פעילות יוזמת עבור הלקוח באמצעות חשיפה רציפה על ציר הזמן, ללא השענות על התרחשויות ספציפיות בתחום עיסוקו או בכלל.

מדיה חדשה לצד מדיה ותיקה
כלי העבודה התקשורתיים כוללים לא רק פעילות מול עיתונאים העובדים עבור גופי תקשורת אלא גם פעילות ברשתות חברתיות דוגמת אנסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, לינקדאין יו טיוב וכד'. שם אנו מנהלים קמפיינים מפולחי קהלים עם תכני הלקוח המותאמים למדיום. לצד פעילות זו ניתן גם להפעיל קמפיינים באמצעות משפיעני רשת. פרט למדיה החברתית ולעיתונות המסורתית פועלות כיום גם קבוצות וואטסאפ וטלגרם שכבר מזמן אינן רק קבוצות מידע ישים אלא כר נרחב לרב שיח על כל נושא שבו דנה הקבוצה. אנו יודעים לפעול בקבוצות אלו ואף להקים אותן אם נדרש. המדיה החדשה היא ג'ונגל סבוך והיכולת לשלוט בה משולה ליכולת לרכוב על נמר פראי. במובן הזה גוד וואן היא מאלפת נמרים וותיקה ומיומנת

ווידאו וסטילס

המדיה החדשה מחייבת שימוש נרחב בסרטונים ותמונות הנושאים את מסרי הקמפיין של הלקוח. יש לנו צוות הפקה נרחב ומקצועי היודע לייצר את כל סוגי הסרטונים בכל פורמט שיידרש החל מיו טיוב פייסבוק ואנסטגרם וכלה באלו המותאמים לטיקטוק וכאלו שיועדו להעברה בטלגרם  ובוואטסאפ.

אחידות המסר ופיצול המסר
כתפיסה טקטית בסיסית אנו מקפידים על אחידות המסר, קרי אמירה אחת בהירה מול כל אמצעי התקשורת. יחד עם זאת אנו מקפידים לעצב את המסר ברמה התכנית, הטכנית והויזואלית כך שיתאים לקהלים שונים ולמדיות השונות. פעילות זו אנו מכנים – פיצול המסר. כך למשל סרטון טיקטוק בנושא מסויים יראה שונה מזה שיעלה כטקסט בפייסבוק או מהביטוי שלו באנסטגרם או בקבוצות תוכן בוואטסאפ ובאינסטגרם.

פעילות ייעודית באתרי Wiki
עולמות החיפוש נותנים אמון רב בערכי הוויקי – Wikipedia, Wikiquotes ועוד. אנו ב- גוד וואן לוקחים חלק פעיל בהשפעה על עולמות הוויקי הנוגעים ללקוחותינו. אין אנו משאירים זאת לגורל או לעורכים מטעם עצמם. אנו יודעים היטב כי יש מי שעושים שימוש בכלי הוויקי כדי לפגוע בשמם של אישים ושל ארגונים. אנו נמצאים שם בדיוק כדי לבלום זאת.

ריבוי תוכן
אחד המשפטים הנפוצים בעולם השיווק והפרסום הוא "התוכן הוא המלך". ריבוי תוכן משמעו מידע רב יותר למחפש, כלומר ללקוח הקצה ולכל מי שאנו פונים אליו או מעוניינים לפנות אליו. אנו מרבים בכתיבת תכנים, הפצת תכנים, ריבוי פרטים ועושר ביצירת סרטונים ותמונות שקהלי היעד של לקוחותינו יצרכו וכך יפגשו את הלקוח שלנו ואת מסריו (ממקור ראשון ומבית היוצר של הלקוח). ריבוי תוכן הוא גם החסם המשמעותי ביותר ל"פייק ניוז" ולשמועות עתידיות אודות הלקוח והתחום אותו הוא מקדם.

ערנות
כל ארגון, גוף או מוסד מצוי בשדה שבו פועלים כוחות התומכים בו, כוחות המתנגדים לו ו/או מתחרים בו. לצד אלו קיים כמובן קהל רחב, שאין לו עמדה מוקדמת לגבי התחום שאנו מקדמים ולעיתים יש לו אולם הוא מוכן לשנות את עמדתו. גישה ערנית המאפיינת את פעילותינו יודעת תמיד לאפיין את הקקהלים השונים ואת המוטיבציות שלהם ולהתריע כשקהל יעד "עויין" מתחיל בפעילות לעומתית ללקוח שלנו. במקרים אלו נדרש מעבר מניהול תקשורת קלאסית וממותנת לניהול תקשורת מאבקית.

תקשורת מאבקית.

תקשורת מאבקית או תקשורת קונפליקטואלית אינה דומה לניהול דוברות או ליחסי ציבור "רגילים" המכונים לעתים "קלאסיים". יחסי ציבור "קלאסיים" אמורים להביא את המידע הרלוונטי אל כלל הציבור כדי שלקוחות הקצה הרלוונטיים של הלקוח ידעו על קיומו ויהיו ערים ליתרונותיו. תקשורת מאבקית, לעומת זאת, אינה נהנית מהפריווילגיה לפעול בלוח זמנים נינוח או משדה רגוע, שבו ניתן לבחור את המסרים או לשלוט בלוח הזמנים. תקשורת מאבקית מטפלת תמיד בנושא שבמחלוקת, נושא שסביבו ניטשים ויכוחים ברשתות החברתיות והמידע הנילווה לוויכוחים הללו אינו תמיד מהימן או נשען על מקורות מידע מוסמכים. אנו מצויים בעידן עולמי חדש שבו לכל אדם דעה בכל נושא, והמידע שבידיו גם אם אינו ממקור מוסמך (שמועה שהגיעה אליו בקבוצת וואטסאפ למשל)  מספיק לו כדי לגבש דעה, להיות נחרץ לגביה ואף לעשות לה נפשות.
הנגישות למידע והנגישות לשיח ציבורי באמצעות פעילות ברשת הופכת לעיתים את זהות מעבירי המסר לבלתי ידועה ואת כמותם לבלתי נשלטת. אם פעם יכולנו להסתפק בתדרוכי כתבים ועורכים של אמצעי המדיה המוכרים, היום כל אדם עם מכשיר נייד בידו יכול לשאת מידע שאותו צילם, הקליט, שמע או אפילו בדה מליבו. במובן זה תקשורת מאבקית מצריכה:
– שליטה ומיומנות ברמה הגבוהה ביותר בעולם הדיגיטלי בכלל
– שליטה ומיומנות גבוהות ביותר ברשתות חברתיות
– דינמיות בצבירת המידע
– ייצור תגובה מיידית
– ניהול מאבק בלתי פוסק על שליטה במקורות המידע

גוד וואן מומחית בניהול תקשורת מאבקית והיא מחזיקה במערך מובנה ומסודר לניהול תקשורת כזו במדיה החדשותית המסורתית ובמדיה החדשה. ניהול נכון ועקבי של תקשורת מאבקית מונע היווצרותם של משברים תקשורתיים והזדקקות למיומנות של ניהול משברים.

משבר תקשורתי

משבר תקשורתי הוא אביו ומולידו של משבר גדול יותר – משבר אמון בין הציבור ללקוח. במקרים אלו נדרשת מיומנות ייחודית של פעילות אינטנסיבית בעצימות גבוהה.
הדרך הטובה ביותר לצאת ממצב משבר היא כמובן לא להיכנס אליו. בארגונים שאנו מלווים לאורך זמן אנו צמודים לעורק הראשי של קבלת ההחלטות ולזרימת המידע. בארגונים אלו אנו יודעים להרים את "דגל הסכנה" ולעורר את תשומת לב הארגון באמצעות ניטור מידע ברשת, פעילות סמויה ברשתות חברתיות וזיהוי מידע בארגון עצמו העלול להוליד משבר. לעתים אנו נדרשים להיכנס בחשאי ובאופן מיידי לניהול משבר בקרב מי שאינם נמנים באופן סדיר עם לקוחותינו. ניהול משבר תקשורתי ושיווקי מצריך:
– לימוד מהיר של הלקוח
– לימוד מהיר ומקביל של פרטי האירוע
– זיהוי צומתי קבלת ההחלטות והצבתם המיידית לפתחו של הלקוח
– הובלת קבלת החלטות מהירה בצמידות ללוח האירועים המוכתב מן התקשורת ומן הציבור
– מעבר מהיר מתגובה להובלת סדר היום של העיסוק באירוע
– וחשוב יותר מכל, להיעלם מהר ככל הניתן מתחת לרדאר הציבורי כדי לאפשר לארגון לעסוק באמת ולעומק בפתרון המשבר. לעתים, יש לקיים במהלך פתרון המשבר מחקרי דעת קהל זריזים ולפעמים אפילו לאלו אין זמן.

חצי עיגול