אסטרטגיה שיווקית – סוף מעשה במחשבה תחילה

את המשפט המפורסם – "סוף מעשה במחשבה" כתב המקובל שלמה אלקב"ץ לפני יותר מ-  400 שנה. העולם השתנה מאז לבלי הכר, אולם האמת הפשוטה הגלומה במשפט הזה נשארה יצוקה בהירה ורלוונטית.

הקו המוביל את חברת  גוד וואן הוא  שהאסטרטגיה קודמת לכל פעולה, גם אם אותה פעולה נתפסת באותה עת כמובנת מאליה ונדרשת. האסטרטגיה השיווקית, לתפיסתנו, פרוסה כמטרייה מעל לכל פעילות תקשורתית, שיווקית, פרסומית או תדמיתית וקודמת לה בלוח הזמנים. היא מפת הדרכים החשובה ביותר עבורנו ועבור הלקוח לפני היציאה לדרך. כשרבותינו דרשו "סוף מעשה במחשבה תחילה" הם כנראה התכוונו לתכנון המקדים לפני ה"יציאה לדרך". מודל ה-SWOT הוא המוכר ביותר לשם כך, אך יש אחרים ומעודכנים ממנו.

SWOT & MORE

כולנו מכירים את תרשים ה – SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, and Threats) המנתח את מצבו של הלקוח לקראת גיבוש האסטרטגיה השיווקית/ תקשורתית/ פרסומית שתענה לצרכיו ולרצונותיו. SWOT הוא מודל ותיק וכבר נבנו מתקדמים ומדויקים ממנו. מודל ה SWOT החל בכלל כ- SOFT Satisfactory, Opportunities, Failures & Threats  ומייחסים את פיתוחו ל-Harvard Business School ולפעילות שנעשתה שם באמצע המאה ה-20. המודל מחלק את העולם ל"הם" ול"אנחנו" ולדעת רבים גישה זו מקבעת את הארגון להתחפר בדל"ת אמותיו ולהיערך ל"מלחמה" של ה"אנחנו" ב"הם".

את מקומו של מודל זה תופסים מודלים חדשים והוליסטיים הרואים ב"חוץ" וב"פנים" מונחים דיפוזיים שניתן לנוע בהם וביניהם. מודלים אחרים מתמודדים עם לקונה נוספת במודל SWOT, שהיא היעדר הדינמיות של תפיסת המציאות. רבות הפעמים שבהן הגענו לנתח את מצבו של הלקוח והסביבה שבה הוא פועל, ובמהלך פעילותינו השתנתה המציאות ואיתה הגדרות היסוד של הניתוח האסטרטגי ואפילו אקסיומות הפעולה שהניעו את הלקוח בראשית ימיו.
דווקא בשל המציאות הדינמית, המאפיינת בעיקר את העידן הזה, חייבת להימצא "מפת דרכים אסטרטגית" שאליה יש להתייחס – גם אם לכפור בה – במהלך הדרך ולשרטטה מחדש.

מפת הדרכים האסטרטגית

מפת הדרכים האסטרטגית היא למעשה תכנית העבודה שאנו תופרים למידותיו של הלקוח והיא מתאימה,
כמו כל חליפה יוקרתית, רק לו, כי היא הותאמה לצרכיו הקונקרטיים.
בתכנית האסטרטגית ניתן למצוא ארגז כלים עשיר ודינמי שבו, בין השאר:
– אסטרטגיה תקשורתית ותדמיתית
– ניהול שוטף של תקשורת מאבקית
– ניהול משברים נקודתיים ומתמשכים

  • ניהול קמפיין פרסומי כולל
  • פעילות עשירה של ברשתות החברתיות
  • הפקת סרטונים לרשת וריבוי בשימוש בתמונות ובטקסטים בכל אפיקי המדיה
  • פרסום דיגיטלי קלאסי
  • פעילות מתקדמת של פרסום מבוסס קהלים (DATA)
  • ניהול קמפיין מקביל של יחסי ציבור לשם מתן רוח גבית לכלל פעילות השיווק
חצי עיגול